Direktlänk till inlägg 18 augusti 2013

Den 12 augusti 2013

Av Michaela Kvist - 18 augusti 2013 13:53

Jag och min man samt son tog tåget till Stockholm igår för att gå på junibacken och sova en natt på hotell. Mest för att jag skulle befinna mig på kliniken för inskrivning idag kl 8:00.

Innan inskrivningen var jag tvungen att gå på flytande diet i en vecka, vilket har varit jätte hemskt. Man gör det för att förminska levern inför ingreppet.

När vi kom till kliniken så fick vi träffa läkare, dietist, sjuksköterska och narkosläkare. Vi träffades alla 5 som skulle opereras dagen efter och lämnade prover. Sen åkte vi hem! Jag var glad att få åka hem och spendera sista natten hemma med min familj.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Michaela Kvist - 19 augusti 2013 08:53

Idag känns det bättre! Jag vet ju att det kommer vara en jobbig månad nu. Min nya mage behöver tid att läka, tid att vänja sig vid mat igen. Först är det 7-10 dagar flytande kost. Sen 4 veckor purékost, då man successivt trappar upp konsistensen. Man...

Av Michaela Kvist - 18 augusti 2013 16:30


Det går mot ljusare tider (för mig). Sover som en kratta på nätterna eftersom jag fortfarande har för ont för att sova på något annat sätt en ryggen och även ryggläge resulterar i att man får ont i ryggen efter att ha legat still ett par timmar. Har ...

Av Michaela Kvist - 18 augusti 2013 16:20

Okej jag ångrar mig, det hade nog varit bättre att vara fet än att må så här? Men nej kom igen nu! Kämpa! Jag skapade en grupp på Facebook där jag samlade ihop alla vi som opererade oss samma dag. Och tack gode Gud för det! Helt otroligt vilket härli...

Av Michaela Kvist - 18 augusti 2013 15:24

Ja jag ångrade mig när jag nu äntligen lyckats få 2 timmars sömn, fick ett eget rum och försökte sova små små stunder. Ringde i klockan, fick smärtstillande, sov 1 timme, upp och kissa, ringde i klockan osv. På kvällen fick jag och alla andra utom en...

Av Michaela Kvist - 18 augusti 2013 14:41


Klockan ringde 5:30. Pappa hade varit gullig och fixat med en bekant som skulle köra mig till Stockholm. Jag fick inte äta sedan kl 23 igår kväll och kl 7 skulle jag ta en premedicinering och det sista glaset med vatten. Jag kom fram till klinike...

Presentation

Hej! Jag är en tjej på 27 år. Som efter att ha kämpat med min övervikt större delen av mitt liv nu tagit beslutet att göra en magsäcksoperation. Ni kan följa min historia om tiden efter här. Trevlig läsning!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Augusti 2013
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards