Alla inlägg den 19 augusti 2013

Av Michaela Kvist - 19 augusti 2013 08:53

Idag känns det bättre! Jag vet ju att det kommer vara en jobbig månad nu. Min nya mage behöver tid att läka, tid att vänja sig vid mat igen. Först är det 7-10 dagar flytande kost. Sen 4 veckor purékost, då man successivt trappar upp konsistensen. Man är trött av den lilla näring man nu får mot vad man är van vid. Man har lite ont i såren och i magen. Man måste äta jätte super sakta för att inte få ont. Det är jätte jobbigt, men som läkaren sa. Det finns nog ingen som inte ångrar sig första tiden efter operationen. Men man måste bita ihop och se framåt. Se framemot julafton. Du kan äta julmat( i små mängder). Du har gått ner så mycket i vikt att folk börjar se resultat. Du kan köpa en ny röd fin klänning och känna dig riktigt fin! Och du kanske orkar jaga barnen och dansa kring granen.

En månad av ens liv är ju egentligen ingenting..men just när man är mitt i det känns det långt!

Presentation

Hej! Jag är en tjej på 27 år. Som efter att ha kämpat med min övervikt större delen av mitt liv nu tagit beslutet att göra en magsäcksoperation. Ni kan följa min historia om tiden efter här. Trevlig läsning!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Augusti 2013
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards